Egy jól szervezett cégnél kulcsfontosságú, hogy legyen akár több jól kitalált értékesítési folyamat. Ha nincs, akkor ahogy egy ügyfelünk szokta mondani “kreatív káosz” van, ahol születnek ugyan eredmények, de soha nem látható pontosan, hogy mennyi üzleti lehetőséget veszítenek el. Ha már vannak értékesítési folyamatok, akkor sokkal jobb a helyzet, de még ekkor is vannak olyan kritikus pontjai, ahol sok üzleti lehetőség veszhet el.

Hol nem kap választ az érdeklődő a kérdéseire, vagy hol és mit kommunikálsz felé rosszul?

Ha van CRM rendszeretek, és a kollégáid vezetik is, amit kell, akkor ezt könnyedén ki lehet deríteni. De egy profin beállított CRM rendszernél minimálisra lehet csökkenteni az esélyét az üzleti lehetőségek elvesztésének, és azokról is figyelmeztetést kap a vezető!

Ha folyamatosan törekszel arra, hogy egyre alaposabban, egyre gyorsabban szolgáld ki a vevőidet és érdeklődőidet, akkor nagyon jó úton jársz. Azonban minél többen érkeznek hozzád a hírneved vagy a marketing munkád hatására, annál biztosabb, hogy elcsúszhatsz a teendőiddel, könnyebben összecsaphatnak feletted a hullámok, vagy épp nem jut annyi figyelem egy-egy vevődre, mint addig megszokták.

De mik ezek a kritikus pontok?

Ehhez pontosan tudnod kell, hogy a célcsoportod – vagyis a lehetséges vevőid – milyen döntési, vásárlási szokásokkal rendelkeznek:

  • Honnan szerzik az információkat a piacodról?
  • Hol és kiket kérdeznek meg rólad és a cégedről?
  • Vajon milyen szempontok szerint döntenek?
  • Mik a legnagyobb félelmeik?
  • Hogyan fogalmazzák meg kételyeiket?
  • És így milyen érvek hatnak rájuk a legmeggyőzőbben?

Sok a kérdés, de érdemes feltárni mindet, és kiépíteni a vásárlói döntési folyamat mentén az értékesítés rendszeredet!

Ebben segíthet neked a MomoCRM!

Sőt, megmutatjuk neked, hogyan tudod mindezt automatizálva lekövetni és akár azt is kideríteni, hogy hol veszíted el az érdeklődőidet és miért!

1. Az értékesítés folyamatának egyes lépcsőit nevezzük státuszoknak, ezért ezekhez rendelj valamilyen kommunikációs lépés!

Például így:

Az érdeklődőt érdekli a téma Kapjon ingyenes szakmai segítséget online. Kérd el az adatait is!
Az érdeklődő ajánlatot kér Adj neki személyre szabott ajánlatot
Az érdeklődő mérlegel, kételyei vannak Adj további információkat, példákat, demókat 
Az érdeklődő halogat Adj neki garanciát
Az érdeklődő vásárol Szolgáld ki és adj neki extrát is        
Az érdeklődőnek tapasztalata lett Kérdezd ki, elégedett-e
Kérj tőle ajánlást,
Hívd vissza újra és újra vásárolni

2. Az egyes lépésekhez találd ki, készítsd el a kommunikációdat – legyen ez egy ajánlat, hírlevél, demo, kép vagy videó!

3. Automatizáld a döntési folyamat időigényéhez mérten a CRM rendszeredbe, vagyis programozd be a folyamataidat és az értékesítési lépéseidet. Ebben szinte vezet a rendszer, semmi extra számítástechnikai tudásra nincs szükséged. 

Később pedig, amikor már olajozottan működik a CRM rendszered és vele együtt a értékesítési folyamataid és akkor is levelek tucatjai indulnak ki tőled, mikor te épp nyaralsz, akkor a vevőszerzésed “szinte” önműködővé válik. Szinte, mert kár lenne teljesen automatizálni és kihagyni belőle minden emberi tényezőt, ugyanis a személyes értékesítés konverziója többszöröse az automatizált marketing kommunikációnak! Azt viszont tudod automatizálni, hogy mikor, melyik érdeklődővel és melyik munkatársadnak, és miről kell beszélniük, így nem felejtődik el semmi!

Elemezhetővé válnak az értékesítési folyamataid

Egy automatizált vevőszerző rendszer azonban nem csak kényelmes, idő-hatékony és gazdaságos, hanem abban is segít, hogy folyamatosan fejlődj és fejleszd a szolgáltatásaidat.

A CRM rendszered abban is a kezed alá dolgozik, hogy különböző kimutatásokkal átláthasd a folyamat minden egyes lépésének a sikerességét, hatékonyságát!

Pl. ha a CRM-ben megnézed, hogy hány érdeklődőt szolgált ki a csapatod:

  • prezentációval,
  • demóval,
  • ajánlatadással, 
  • majd utánkövetéssel… stb. 

látni fogod, hogy közülük hányan és hol „morzsolódtak” le. Azokon a pontokon, ahol sokakat elveszítesz, szükség van változtatásra: 

  • új kommunikációra, 
  • új értékesítési taktikára, 
  • versenytársak ajánlatainak hatásosabb semlegesítésére,
  • vagy egy kiforrottabb értékesítési ajánlatra ahhoz, hogy ott meggyőzd a vevődet!

Izgalmas, könnyű és egyszerűen mindent tud, ami a cégedben zajlik! Egy CRM rendszer így teszi egyre hatékonyabbá az értékesítési folyamatot. A CRM segít, hogy vezetőként a valóban  megfelelő döntéseket hozd meg, adatalapon és ne ösztönösen. 

A CRM rendszer még egy induló vállalkozásnál is gyorsan megtérül, hiszen az ügyfelek profi kiszolgálása csak növeli az ő vásárlókedvüket, és így a bevételeket és profitot is.