Létezik valóban ingyenes CRM rendszer?

Szerző: MomoCRM

2022 szeptember 15.

ingyenes crm rendszer és fizetős összehasonlítása

Természetesen létezik ingyenes crm rendszer, miért ne létezne? A kérdés csupán az, hogy mit tud, és a te cégednek, csapatodnak mire van szüksége? Kering pár cikk a neten, amely azt taglalja, hogy az ingyenes valójában miért nem ingyenes, sőt, valójában miért drágább, mint a fizetősek, de szerintem ez nem igaz. 

Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy vannak, akiknek bőven elég egy ingyenes CRM! Annyira egyszerű igényeik vannak, hogy teljesen felesleges fizetősben gondolkodniuk. 

A lényeg az, hogy mérd fel jól az igényeidet, hogy pontosan milyen folyamatokat akarsz menedzselni a CRM-mel és milyen funkciókra van ehhez szükségetek. Ha pedig ezeket teljesíti egy ingyenes CRM, akkor elég egy ingyenes CRM. 

A trükk természetesen ott van, hogy jelenleg minden általam ismert ingyenes CRM rendszer vagy egy fizetős CRM ingyenes csomagja, vagy egy nagyobb szoftverrendszer ingyenes modulja. 

Miért csinál egy fizetős szoftvergyártó ingyenes csomagot? 

Természetesen azért, hogy csökkentse a belépési küszöböt, és arra számít, hogy a felhasználó “belakva” az ingyenes verziót megszereti a rendszert, ezért előbb-utóbb továbblép a fizetős verzióba. 

Ma Magyarországon a 4 legismertebb ingyenes CRM rendszer a következő:

A 90-es és 2000-es években még létezett és népszerű volt a sugarCRM, de ma már ez a cég csak közép- és nagyvállalatok igényeire fókuszál, ezért nincs már ingyenes csomagja. 

A fenti szoftverek mindegyike teljes verzióban fizetős, csak létezik “butított” ingyenes csomagja, időbeli megkötés nélkül. Pl. nálunk a MomoCRM-nél 30 napos demo verzió létezik, “örökké” ingyenes nem. 

Igen, nem túlzás, azért ezek az ingyenes csomagok úgy vannak kitalálva, hogy erősen bekorlátozzák a felhasználók körét, és használva erősen arra motiválnak, hogy lépj át a fizetős verzióba. 

Mi a legfőbb különbség egy fizetős és egy ingyenes CRM rendszer között?

  1. Legtöbbször angol nyelvű, a fentiekből csak a Bitrix24-nek van magyarított verziója.
  1. Általában korlátozzák a felhasználók számát. Kivéve a Bitrix24, a HubSpot és a FreshSales,, ahol az ingyenes csomagban is korlátlan számú felhasználó lehet, a Zoho CRM viszont csak 3 felhasználót enged ingyenes csomagban.
  1. Vannak ingyenes CRM-ek, ahol korlátozzák a felrögzíthető kontaktok számát, a HubSpot-nál ez 1.000.000 kontakt, de a többi rendszernél még ekkora korlát sincs. 
  1. Egyértelműen minden ingyenes verzió korlátozza a funkciókat, itt nincsenek csodák, egyre több funkció egyre több pénzbe kerül. Az ingyenes csomagok az elérhető funkciók kb. 20%-át tartalmazzák. Az a kérdés, hogy az ingyenes funkciók elégségesek-e számotokra?
  1. Csökkentett integrációk száma, pl. e-mail rendszerrel, Google naptárral egyiknek sincs az ingyenes csomagban (Bitrix24-ben van export-import), de a Zoho CRM semmivel nem integrálható ingyenes verzióban..
  1. Korlátozott elküldhető e-mailek száma (pl. Zoho CRM 50 db/nap), vagy egyáltalán nem küldhető hírlevél a rendszer ingyenes változatából (FreshSales, Bitrix24).
  1. Az ingyenes CRM-ek egyáltalán nem szabhatóak testre. Nincsenek extra mezők (Bitrix24-nél max. 5 db), egyedi modulok, gombok, formok, stb..
  1. Összetett kimutatások, elemzések nem készíthetőek ingyenes rendszerekkel, csak a legminimálisabb riportok vannak bennük. 
  1. Ingyenes CRM rendszerekhez nem jár support. 

Összességében elmondható, hogy léteznek “örökké” ingyenes CRM rendszerek, de csodák nincsenek, erősen korlátozott funkciókkal és képességekkel a fizetős társaikhoz képest. Elsődleges szerepük, hogy nulla elköteleződés mellett belülről megismerhesd és kipróbálhasd a rendszert, ezáltal biztosabban el tudd dönteni, hogy erre van-e szükségetek. 

Ossza meg a cikket!

További cikkek