Egy cégvezetőnek tisztában kell lennie minden ügyfél-folyamattal, minden beszerzési és termelési procedúrával, és munkatársai teljesítményével is. Ezek ismeretében tud stratégiát alkotni, célokat kitűzni, problémákat megoldani, hatékonyságot növelni egyre jobb és jobb koncepciókkal és módszerekkel.

Ahogyan nő a cég, úgy nő a feladatok köre, nő a létszám és nő a vevőállomány, és válik egyre szükségesebbé egy eszköz arra is, hogy mindezeket cégvezetőként néhány gombnyomással követni tudd. A döntéseidet nem alapozhatod „kockás papíros” vagy menedzser-naptáras jegyzetek és megérzés kombóra, hiszen apró részleteken is egyre nagyobb dolgok múlhatnak.

Olyan rendszerre van szükség, ami naprakész információkat szolgáltat neked a cég működési folyamatairól néhány gombnyomással, és amiben nyomon követheted az aktuális feladatok, tennivalók, lépések és azok felelőseit is…

Ehhez bármilyen ügyviteli szoftver vagy vállalatirányítási rendszer olyan platformot tud biztosítani, amivel te, a cégvezető nem csak jól átláthatod a folyamatokat, hanem a tervezést, delegálást, munkaszervezést is irányítani tudod, viszont a vevőkről és az értékesítőid munkájáról nem sok információt kapsz belőlük!

Miért nem alkalmas az értékesítők munkájának átlátására a legtöbb ügyviteli szoftver és ERP rendszer?

Egyszerűen azért, mert nem ez a fő fókuszuk. Ezek a szoftverek jellemzően az ügyviteli folyamatokat kezelik jól (számlázás, készletgazdálkodás, pénzügy, könyvelés, stb.), amelyek szigorú számadású bizonylatok útját követik végig, az értékesítői munka, a vevői visszajelzések viszont nem ilyenek.

Nem véletlen, hogy erre találták ki a CRM rendszereket. Ok, erre azt mondhatod, hogy de kb. minden ügyviteli szoftverben van CRM modul! Ez igaz is, csak az ügyviteli szoftverekben lévő CRM modult inkább egy kibővített ügyfélnyilvántartónak nevezném, mind valódi CRM rendszernek, de erről írtam is egy cikket, ahol részletesen végigveszem a CRM rendszerek, az ügyfélnyilvántartó szoftverek és az Excel-mobiltelefon-naptár kombó legfontosabb funkcióit, különbségeit.

Hogyan, milyen konkrét eszközökkel segíti CRM rendszer egy cég teljes értékesítési tevékenységét?

Az értékesítés egyik kulcsa abban van, hogy az értékesítő mennyire képes elnyerni a potenciális vevő bizalmát, avagy mennyire tudja azt a hitelességet sugározni magából, ami miatt a vevő előbb-utóbb vásárol.

Az értékesítő mindezt alapvetőn 3 eszközzel tudja elérni:

  1. A jó értékesítő kiváló emberismerettel rendelkezik, gyorsan képes felmérni, hogy mi a vevő motivációja, hol vannak a „nyomógombjai”. Ehhez létfontosságú, hogy naprakész legyen a vevőt érintő információk terén, és a vevőre jellemző döntési folyamatokat illetően is képben legyen.
    A jó értékesítő ezért az értékersítési folyamatok elején inkább figyel, és kérdez, mintsem hogy lyukat beszéljen felesleges érvekkel az érdeklődő hasába.
  2. A jó értékesítő jól kommunikál, vagyis pontosan felépíti azt a folyamatot, hogy mikor, milyen információkat nyújt az érdeklődőnek a vásárlás felé terelve őt.
  3. A jó értékesítő olyan, mint egy megbízható jó barát, vagyis emberileg is segítőkész, támogató, hiteles és szavatartó azokban a kérdésekben, amikben az érdeklődő tőle várja a megoldást. A jó értékesítőnek mindig van egy-egy személyes kérdése, mondata, dicsérete, elismerése a vevő felé. Ez a bizalom fenntartásának kulcsa.
Ezeket a képességeket senkitől, még a világ legjobb értékesítőjétől sem várhatjuk egyben és technikai támogatás nélkül, főleg akkor nem, ha a vállalkozás sok száz vagy ezer vevővel bír, és a vevők száma csak nő és nő.
A cég növekedésének kulcsa abban van, hogy mennyire képes szélesíteni a vevői bázisát, és mennyire képes a vevőit jól kiszolgálni, visszatérő vásárlókká tenni.
Ehhez a CRM rendszer olyan platformot tud biztosítani, amivel az értékesítő nem csak jól koordinálhatja a folyamatokat, hanem a kommunikációt egyediesíteni is tudja, az egyes ügyfelek saját, speciális igényeire is igazíthatja, miközben ő pontos nyilvántartást kap a vevői visszajelzésekről, kérdésekről is.

Hogyan, milyen konkrét lépésekkel és eszközökkel segíti az értékesítő munkáját a CRM rendszer?

  • Az értékesítési folyamatok nyilvántartásával az egyes értékesítők munkája is átláthatóbbá, és teljesítménye mérhetővé válik. Így a vezető folyamatosan aktuális képet kaphat az egyes kollégák eredményeiről, és arról, hogy a hozzájuk tartozó ügyfélkör kiszolgálása milyen lépésekben, és hová tart. Ez nagyon fontos, hiszen a cég érdeke az, hogy új ügyfeleket szerezzen és a régieket megtarthassa.
  • A cégvezető nyomon követheti a kollégái teljesítményét a CRM-ben és az automatikusan elkészült statisztikákból azonnal meg tudja állapítani, hogy ki az, aki teljesíti az elvártakat és ki az, aki kimagasló teljesítményt nyújt.
  • A rendszer monitorozza a kiadott árajánlatokat és beállíthat emlékeztetőket arra vonatkozóan, hogy ha az ügyfél nem reagál, akkor értékesítőid lépjenek vele kapcsolatba és ha nem, akkor arról te kapj értesítést.
  • Az értékesítő létrehozhat e-mail sablonokat, hogy a gyakran használt üzeneteket egy gombnyomással ki tudja küldeni.
  • Lehetőséget kap az értékesítő, hogy az összes ügyfél és megrendelés történetét egy helyen vezethesse, így ha egy értékesítőd szabadságra megy vagy elhagyja a céget, a helyettese vagy az utódja azonnal át tudja venni a munkáját.
  • A CRM segítségével elérheted, hogy értékesítési vezetőként vagy cégvezetőként kevesebb energia ráfordítással vezesd értékesítési csapatodat és érj el jobb eredményeket.
CRM rendszer így dolgozik neked és cégednek.
A CRM rendszernek köszönhetően minden folyamat pontosan mérhető és értékelhető is marad. Minden folyamat jól kezelt, átlátható és kiértékelhető lesz, minden folyamat lezárható, minden körbe ér, az ügyfelek pedig elégedettek lesznek, hiszen azt kapják, amit vártak: egyedi bánásmódot.