ÉRTÉKESÍTÉS FEJLESZTÉS TANFOLYAM

Ha nem akarsz káoszt, állíts be emlékeztetőket!

Az előző leckében azt írtam, hogy egy jól szervezett értékesítő akár 500-600 vevőt is kezelhet, meg akár több 1000 kontaktot. Ez így van, de ekkora mennyiségű kapcsolat pontos, megbízható kezelése már elképzelhetetlen automatizálás, pl. emlékeztetők beállítása nélkül.

Jól emlékszem, amikor értékesítőként elkezdtem dolgozni, egy darabig egészen jól fejben tartottam a dolgokat. Majd egy idő után elkezdtem a naptáramba irogatni előre a megadott dátumra, hogy mikor kit kell visszahívnom, de egy bizonyos mennyiségű kapcsolat után már ez is elkezdett ellehetetlenülni, és akkor jött megváltásként egy akkor (25 éve) faék egyszerűségű CRM rendszer.

Azért volt megváltás, mert sokkal több információt lehetett kezelni benne teljesen átláthatóan, mint a telefon-naptár-Excel kombóban. Sőt, az az igazság, hogy azóta sem tudtam kinőni, mert egy CRM rendszer tényleg arra való, hogy egy értékesítő egészen nagy volumenű információt, kapcsolatot, feladatot tudjon benne kezelni óramű pontossággal, és semmit se felejtsen el!

Az értékesítés legfontosabb alapelve

Nálam a legfontosabb alapelv az, hogy minden tárgyaláson megegyezünk az ügyféllel valamiben, ha másban nem, akkor abban, hogy mikor beszélünk, találkozunk újra. Erről pedig emlékeztető állítok be, semmit nem tartok már fejben. Adott nap reggel megnézem a feladatok listámat, és ott lesz minden aznapra beállított feladat. Ha kell, akkor még emailt is kapok róla, így garantáltan nem felejtődik el semmilyen fontos dolog.

Egyszerű, mint a faék, de enélkül nagyon nehéz felépíteni egy megbízható értékesítői státuszt a kapcsolataid fejében. Nem véletlenül hívom én a CRM-et az értékesítők vállalatirányítási rendszerének.

A következő leckében továbblépünk egy olyan funkcióra, amely révén tömegesen tarthatjuk a kapcsolat az ügyfeleinkkel és kapcsolatainkkal, ezáltal bődületes mennyiségű munkát takaríthatunk meg, és akár több ezer kapcsolatot is naprakészen tarthatunk!